torsdag 10. september 2009

Fordypningsoppgave

Hei,

I norsken har vi fått utdelt en fordypningsoppgave som vi skal sette oss inn i og skrive en 3 sides tekst om.

Dette var en vanskelig oppgave å sette seg inn i, men med hjelp fra læreren har jeg bestemt å skrive om ”kebabnorsk”. Jeg føler at oppgaven passer meg bra pga at jeg selv er fra utlandet og forstår meg mer innen for dette.

Jeg har enda ikke kommet til noen problemstilling, men tenkte at fordypningsoppgaven min skulle handle noe innenfor kulturmøter, gruppespråk og påvirkning av utlandet.

Oppsett av fordypningsoppgaven:

Innledning:

Begynne å skrive en halv side om presentasjonen, altså hvorfor jeg skriver om kebabnorsk og komme frem med problemstillingen.

Hoveddel:

Drøfte problemstillingen fra forskjellige ståsteder. Skrive ca 2 sider om dette.

Avslutning:

Til slutt avslutter jeg med en kort konklusjon på en halv side, om hva jeg har kommet frem til.

Mitt arbeid fremover blir å finne kilder som jeg kan knytte til fordypningsoppgaven. Jeg har tenkt å låne bok/boker på biblioteket og søke opp nettsider som handler om ’’kebabnorsk’’.

1 kommentar:

Mettek sa...

Her er du godt i gang, Flutra! Håper du finner mange gode kilder.